24 Ağustos 2012 Cuma

Into The Wild.


Into The Wild. 


“ Mutluluk uçsuz bucaksız ormanlardadır,
bomboş sahillerdeki coşkudadır.
İnsan elinin değmediği bir yerdedir,
denizin diplerinde ve gürlemesindedir.
İnsanları severim, ama doğayı daha çok severim…” (Lord Byron)



Dandik bir biçimde Türkçe'ye çevirilen ama aslında sevgili arkadaşım Alp'in verdiği tutarlı öneriyle İngilizce alt yazıyla izlenmesi gereken müthiş bir film! Başından sonuna kadar ilgi çekici, merak uyandırıcı olan bu filmi karanlıkta, tek başıma izledim. Ve sıcak sıcak bu yazıyı yazıyorum. Eğer izlemeyi düşünüyorsanız sizde benim gibi yapmalısınız. Yalnız olun. Ve ışıkları söndürün. Film tam içinizde derin bir etki yaratıyor gerçekten de. Birçok konuda. Yalnızlık, inanç, mutluluk.. Film, aslında ne kadar çok şeye bağlı olduğumuzu gözler önüne seriyor. Para, kariyer, eğitim, devlet, aile.. 

Bunlara bağlı olmak bizim seçemeyeceğimiz bir zorunluluk mudur? Yoksa bunu değiştirebilir miyiz? İşte film tamda bu noktada devreye giriyor. Parasız, kariyerini, güzel kıyafetleri, insan ilişkilerini, cinselliği, güzel yemekleri reddeden bir adam. Doğada hayatta kalma mücadelesi veriyor. Hepsini anlatmayayım. Bana kalırsa kesinlikle izlenmesi gereken bir film.

Kalabalıkta gezmenin, bir sürü değişik insan görmenin ilgi çekici olduğuna inanırdım. Filmi izledikten sonra aslında yalnız başına vakit geçirebilmenin gerçekten de eğlenceli olabileceğini anladım. Bir süreliğine. Yalnızca bir süreliğine yalnızlık. Çünkü sürekli yalnızlık beni korkutuyor. Paylaşmadığın bir mutluluk çok uzun sürmüyor. Onun dışında aşırı bir dünyayı dolaşma isteği var içimde. Bir farkla. Yalnız başıma değil. Çünkü ben yalnızlıktan korkarım.

Şunları yazmalıyım. Hiçbirimiz çok mükemmel ailelere sahip değiliz. Ben de dahil. Kimisinin bir ailesi bile yok belki. Ama bunun için sürekli yakınmak, sürekli kendini yıpratmak gerekmiyormuş. Bunu anladım. Bunu anladım, çünkü ne zaman affederseniz, ne zaman unutursanız kötü şeyleri. Tanrı size bir ışık gönderir. (;

Her zaman söylerim. Yine söyleyeceğim. Hayat üzülmek için çok kısa..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder