25 Ağustos 2012 Cumartesi

Eternal Sunshine of The Spotless Mind.

(Yazıdan zevk almak istiyorsan önce videoyu play'lemelisin (;)

Eternal Sunshine of The Spotless Mind


How happy is the blameless Vestal's lot!
The world forgetting, by the world forgot;
Eternal sunshine of the spotless mind!
Each pray'r accepted, and each wish resign'd.


Bu film hayatımın filmlerinden biridir. Dışa dönük, içgüdüleriyle hareket eden Clementine, sıradan, içe kapanık bir insan olan Joel.. Gerçekten kusursuz karakterler... Filmdeki adının asimile olmuş halini (Klementayn) birçok yerde kullandığım, karakter olarak kendime benzettiğim Clementine bloğuma isim bulmamda da bana yardımcı oluyor.

Filmin konusunu size anlatmayacağım. Eğer hala izlemediyseniz çok büyük bir şeyi kaçırıyorsunuz demektir. Kurgusal açıdan, hikaye olarak, karakterler olarak kusursuz bir film. Romantik film denildiğinde beni salya sümük ağlatan filmlerdense bunu baş sıraya koyabilirim. Belki 'Not Defteri' filmiyle başa baş bir yarış içine girebilirler. Ama neden bilmiyorum. Bu filmi çok seviyorum. Sizde sevin.

Filmde en sevdiğim replikler:


Yine mi ‘tatlı’yım. Tanrım, başka sıfat bilmez misin sen? (Clementine)
Şu anda ölebilirim, Clem.
Çok mutluyum.
Daha önce hiç böyle hissetmedim. Şu anda tam olmak istediğim yerdeyim.
Clementine: Pek konuşmayan bir tipsin, değil mi? Joel: Sadece… Pek ilginç bir hayatım yok. İşe giderim, eve dönerim… Ne diyeceğimi bilemiyorum. Günlüğümü okumalısın… Bomboş denebilir…
Clementine: Gerçekten mi? Bu seni üzüyor mu? Ya da kaygılanıyor musun? Ben hep hayatımı tam olarak yaşayamadığımı düşünüp kaygılanırım. Her imkanı değerlendirmek hiç bir anı boşa harcamamak isterim. Sen gerçekten çok tatlısın. Tanrım, böyle demeyi kesmeliyim! Seninle evleneceğim. Bundan eminim.
Joel: Peki.
“Dalgaların oradaydın. Seni uzaktan görebiliyordum. “Ne garip, birinin sırtını çekici buluyorum” diyordum. Sonradan çok seveceğim ve en sonunda nefret edeceğim montunu giymiştin.” (Joel)
- Gitme… -Neden ? -Bilmiyorum sadece gitme…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder